ŞAŞIRDILAR



İşte ilk çıkan Pembeler. İlk yapraklar yerle paralel hale geldiği için bir kısmını şaşırtacağım.

Geçen sene Eminönü'nden aldığım fide torbalarını kullanacağım. (Bu sene de en küçük torbaların kilosu 5 TL. den satılıyor. Eğer Mısır Çarşısı yanındaki çiçekçilerden alınırsa çok pahalı olduğunu biliyorum. Alternatif olarak plastik su bardakları, UHT süt ve meyve suyu kapları da kullanılabilir. Torbaları torf ve koyun gübresi karışımı ile doldurdum. Aslında yıkanmış ince dere kumu ve perlit te eklemek gerekir ama fazla uğraşmadım bu şekilde geçen sene başarılı fideler yetiştirmiştim.

Pembeleri yapraklarından tutarak torbalarda açtığım çukurlara yerleştirip etrafına toprak ekledim. Parmaklarımla köklerinin çevresindeki topraklara bastırarak köklerin daha sıkı toprakla tutunmasını sağladıktan sonra can sularını verdim ve 24 adet torbayı kasa içerisinde kapalı balkona yerleştirdim.
Havaların soğuk olması nedeniyle gelişimlerinin yavaş olacağından da korkuyorum ama yedekte bulunan tohumlarım ile kendimi güvencede hissediyorum.

Yorumlar

  1. sayın demirtaş açıklamalarınız ve tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler.
    Alanyadan sevgiler.
    Adnan ŞERAN
    http://alanyapda.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOMATESLE KARDEŞ BİTKİLER

FARKLI GÜBRE KAYNAKLARI

BAHÇEDE BÖCEKLERLE MÜCADELE